Nie popełniaj tego błędu w marketingu!

Chcesz zdobyć nowych klientów lub odbiorców? W Internecie znalazłaś dziesiątki porad marketingowych ale nadal stoisz w miejscu?

Zanim dowiesz się jaki błąd popełniają początkujący marketingowcy i jak go uniknąć, żeby skutecznie docierać z informacjami do nowych osób, odpowiedz sobie na proste pytanie:

Od czego zacząć promocję swojego biznesu?

Zwykle, (nie twierdzę, że zawsze) na tym etapie słyszę milion pomysłów takich jak:

  • reklama,
  • logo,
  • nazwa firmy,
  • strona internetowa,
  • ulotki,
  • fanpage na Facebooku,
  • identyfikacja wizualna,
  • wizytówki.

Też pomyślałaś o czymś w tym stylu?

Otóż, jak mawia klasyk: „nic bardziej mylnego”.

Wszystkie te rzeczy to tylko narzędzia. Przydają się, co prawda, podczas realizacji konkretnych zadań marketingowych, ALE:

Jak młot i kowadło to jeszcze nie kuźnia, tak logo i reklama to jeszcze nie marketing. Click To Tweet

Pułapka narzędzi marketingowych

Jeżeli już zaczęłaś używać pewnych narzędzi marketingowych, to nie ma dramatu. Nie mówię, że masz nagle skreślić wszystko nad czym do tej pory pracowałaś i zaczynać od zera. Szczególnie jeśli jakieś rozwiązanie działa.

Jeżeli jednak nie realizujesz konkretnych zadań biznesowych, które mogłabyś robić już teraz, BO godzinami wymyślasz nazwę lub logo, dobierasz “kolory marki”, przeglądasz fonty Google, uczysz się na pamięć każdego szablonu w Canvie albo czekasz aż powstanie Twoja idealna strona internetowa, to właśnie wpadłaś w pułapkę i utknęłaś.

Mylenie marketingu z narzędziami marketingowymi to podstawowy błąd

Zaczynając swoją przygodę z marketingiem od zatopienia się w narzędzia, nie masz jeszcze wystarczającej wiedzy o swoim biznesie, żeby prawidłowo z nich korzystać.

Wracając do metafory kuźni – To tak jakbyś wzięła w ręce młotek i zaczęła nim uderzać, nie wiedząc ani jak, ani po co.

Niby można. Krzywdy tym nikomu nie zrobisz. Zmarnujesz natomiast swój czas i inne zasoby, a efekt będzie w najlepszym przypadku marny.

Od czego zacząć działania marketingowe?

Zanim zaczniesz wydawać pieniądze i marnować czas na narzędzia – najpierw zastanów się, czy wiesz, które z nich wybrać i w jaki sposób użyć, żeby osiągnąć efekty, których oczekujesz.

Niestety nie będzie to tak pasjonujące jak wybieranie kolorów marki, czy wymyślanie reklam. Będzie jednak wymagało najbardziej niedocenianej pracy związanej z marketingiem i biznesem: Myślenia strategicznego.

To właśnie wypracowana strategia i jasno określone cele odróżniają efektywny, przynoszący zyski marketing od czarnej dziury pochłaniającej Twoje pieniądze i energię.

Dobrze rozumiany marketing sprzedaje, zarabia, buduje relacje i rozwija Twój biznes. Click To Tweet

Z kolejnych postów dowiesz się jak stworzyć skuteczną strategię marketingową, która rozwinie Twój biznes szybciej niż najdoskonalsza strona internetowa.

Ćwiczenie – Przegląd narzędzi marketingowych ukrytych w Twojej głowie

Kiepska byłaby ze mnie trenerka, jeżeli wypuściłabym Cię bez ćwiczeń poprawiających skuteczność Twoich działań marketingowych.

Wróć do pytania, które zadałam na początku tego tekstu i przypomnij sobie jak na nie odpowiedziałaś.

  1. Wypisz wszystkie narzędzia, od których Twoim zdaniem powinnaś zacząć działania marketingowe w swoim biznesie. Możesz to zrobić w formie elektronicznej lub na kartce – Jak Ci wygodniej.
  2. Do każdego narzędzia dopisz:
    • Przed czym powstrzymuje Cię chęć skorzystania z tego narzędzia?
      Np. Nie chodzę na konferencje branżowe, bo nie mam wizytówek. Nie informuję ludzi o moich usługach bo nie mam strony internetowej.
    • Jaki konkretny cel dzięki niemu zrealizujesz? Konkretny to znaczy jednoznaczny, mierzalny i określony w czasie.
      Np. “Do końca miesiąca dotrę z informacją o moich produktach (lub usługach) do 50 osób.” Zamiast “Rozpromuję mój biznes”.
    • W jaki sposób możesz osiągnąć ten sam cel bez użycia tego narzędzia?
      Np. Mogę zadzwonić lub wysłać maila do 50 osób które znam osobiście. Mogę opublikować post w istniejącej grupie na facebooku (oczywiście, tylko kiedy regulamin grupy na to pozwala).
  3. Wypisz sobie, które z tych zadań możesz zacząć relizować już teraz – zanim Twoje idealne narzędzie będzie gotowe.
  4. Zacznij działać!
Jeżeli spodobał Ci się ten wpis - podziel się z innymi: